Prieks par sasniegto!

19
Decembris 2018

4.decembrī   mūsu skolas 4.-5.klašu skolēnu komanda, kuru pārstāvēja Melānija, Loreta, Linda un Gundars, devās uz Jaunmārupes pamatskolu, lai piedalītos  Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas mācību jomas alternatīvajā olimpiādē par tēmu “Gaisma”. Šāda veida olimpiāde notika pirmo reizi, tāpēc gan skolēnos, gan skolotājā valdīja zināms satraukums.

Olimpiāde sākās ar mājas darba – savas komandas prezentāciju. Mūsu komandu sauca “Varavīksne”. Jāatzīst, ka mūsu skolēni, tāpat kā visu pārējo skolu pārstāvji, šo uzdevumu bija sagatavojuši godam.

Tālāk vajadzēja atbildēt uz 40 teorētiskajiem jautājumiem. Tika uzdoti 10 jautājumi no katras jomas: mūzikā, vizuālajā  mākslā, literatūrā un drāmā. Lai uz tiem rastu atbildes, nācās izmantot gan mācību stundās iegūtās zināšanas, gan savu pieredzi un prasmi orientēties sabiedrībā notiekošajos procesos, gan arī attapību.

Olimpiādes 3.uzdevums -  radošais darbs sākās ar uzdevumu komandu kapteiņiem. Mūsu Loreta ar to tika galā lieliski! Turpinājumā bija komandas kopīgi veicamais radošais uzdevums, kad vienā darbā nācās apvienot gan mūzikas un vizuālās mākslas, gan literatūras un drāmas prasmes. Šī darba prezentācijas bija ļoti interesantas. Katras komandas uzstāšanās bija īpaša un oriģināla.

     Mūsu komanda olimpiādē parādīja sevi kā gudru, draudzīgu, saliedētu un radošu. To apliecina arī sasniegtais galarezultāts – iegūtā 2.vieta četrpadsmit skolu komandu vidū.

                                                                                                                                                                                                                                     Skolotāja Valda

 

Runājot par olimpiādi, dalībnieki stāsta, ka komandām tika iedoti instrumenti  un bija jātaisa teātris. Katrs teikums šajā izrādē bija jāsāk ar noteiktu burtu. Tā, pirmajam teikumam bija jāsākas ar G, bet otrajam – ar A – tādejādi teikumu pirmie burti veidoja vārdu “gaisma”. Bērni cits caur citu stāsta, ka visgrūtākie bija jautājumi vizuālās mākslas jomā. Piemēram, bija tāds – bija jānosauc kādi zīmuļi vajadzīgi, lai uzzīmētu ēnu, un, kādi, lai uzzīmētu gaismu. Tāpat bija jāzina, kas ir ritms vizuālajā mākslā. Savukārt par visvieglākajiem viņi sauc jautājumus mūzikā – tas bijis labi zināms.