Galerija

2.c klases ekskursija Daugavas mežniecībā

Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai

2.c klase Daugavas mežniecībā

 

17.maijā 2.c klase devās mācību vizītē uz Daugavas mežniecību. Vizītes mērķis bija padziļināt izglītojamo zināšanas un izpratni par to, kas ir mežs, ko tas dod sabiedrībai un ko sabiedrība var dot mežam; sniegt priekšstatu par visu meža un koksnes attīstības ciklu no sēklas līdz zāģmateriāliem. Kā izvirzīto mērķi izdevās sasniegt?

Meža iepazīšana un izzināšana sākās ar teorētisku nodarbību “Zaļajā klasē”, kuras laikā skolēni nostiprināja savas zināšanas par to, kas ir mežs un kāda ir tā nozīme, guva priekšstatu gan par to, cik lielu platību sauc par mežu, gan par to, kāds ir pilns meža apsaimniekošanas cikls. Bērni apskatīja meža dzīvnieku izbāzeņus, pārbaudīja, cik smagi ir brieža ragi, iepazina mežstrādnieka apģērbu.

Nodarbības turpinājumā skolēni devās uz mežu, kur viņus gaidīja dažādas aktivitātes: veiklības stafete, fotoorientēšanās, koku mērīšana. Skolēni gāja cauri Briežu dārzam, bet nevienu skaisto dzīvnieku neizdevās ieraudzīt. Toties briežu pēdu nospiedumu bija daudz.

Aktīvi darbojušies un ieturējuši vieglas otrās brokastis, izglītojamie nokļuva Norupes kokzāģētavā, kur savām acīm apskatīja, kā no baļķiem tiek zāģēti dēļi. Ekskursijas vadītāja pastāstīja un uzskatāmi parādīja, kur un kā tiek izmantoti baļķu pārstrādes procesā pārpalikuše materiāli – skaidas un šķelda.

Tālāk skolēnu ceļš veda uz Norupes kokaudzētavu. Bērni redzēja, kā tiek audzēti un aprūpēti koku stādiņi. Interesi izraisīja stādu laistāmā ierīce.

Daļu no mācību vizītē redzētā un dzirdētā skolēni, protams, jau zināja vai bija dzirdējuši, tomēr bija arī ne mazums jaunas informācijas, piemēram, par koku dastošanu, par to, cik mazs ir trīsgadīgs egļu stādiņš, par to, cik milzīgās siltumnīcās audzē koku stādus. Bērniem radās daudz dažādu jautājumu, uz kuriem ekskursijas vadītāja labprāt sniedza atbildes.

Pēc trīs stundu atrašanās dabā un izzinošā pārgājienā veiktiem aptuveni 4 km visiem ļoti labi garšoja līdzpaņemtās pusdienas. Vairums skolēnu atzina, ka šī bija noderīga un interesanta mācību ekskursija. Tā bagātināja bērnu pieredzi.

Paldies 2.c klases skolēniem un klases audzinātājai par aktīvu dalību šīs mācību vizītes laikā.

Skolotāja Valda