Galerija

Kas virza jauniešus? Paši!

Jau rakst[ijām, ka novembra beigās četri Ulbrokas vidusskolas jaunieši saņēma bronzas līmeņa apbalvojumu programmā AWARD. Tie ir: Artūrs Gruzdulis Borovojs, Santa Kalniņa, Ieva Kalniņa, Laura Urga, Laura Jēkabsone un papildus dalībnieks (ne mūsu skolas skolēns bet mūsu skolas jaunsardzes dalībnieks un bija kopā ar mūsējiem) Kārlis Eduards Štāmers. Bet par ko viņi saņēma šo apbalvojumu? Katram no viņiem bija jāizvirza mērķi pašam sev un tie jāpiepilda. Visam procesam seko līdzi AWARD programmas vadītāja mūsu skolā – Laila Gabrāne.

ARTŪRA IZVIRZĪTIE MĒRĶI

Brīvprātīgais darbs. Darbs Biedrībā Dzīvnieku pansija “Ulubele”. Suņu staidzināšana, voljeru uzkopšana un t.t.. Kā pats Artūrs saka: "Brīvpārtīgajā darbā gāju staigāt ar suņiem un apkopu tos. Galvnais, - pārvarēju bailes pret suņiem. Staigājot kopā ar suņiem, iemācījos, ka suns var būt cilvēka uzticamākais draugs.  Sapratu, ka uzturēt, būt atbildīgam par kādu un rūpēties par viņu ir ļoti atbildīgs darbs"

Fiziskā sagatavotība. Kamaniņu sports. Nobraukt no "pakājes" 41 sekundēs. "Lai sasniegtu šo mērķi, es pēc katra treniņa pierakstīju to, kas man izdevās, vai neizdevās un analizēju savas kļūdas. Tā man pat izdevās nobraukt ātrāk par 41 sekundi, un es uzlaboju savu mērķi par 1,5 sekundi, kas kamaniņu sportā ir ļoti daudz. Šī mērķa izpildīšana man palīdzēja tikt Murjāņu sporta ģimnāzijā, izpildot normatīvus," stāsta Artūrs.

Jauna prasme. Itāļu valodas pamatu  apgūšana sarunas līmenī. Stāstot par šo, Artūrs saka: "Katru piektdienu es gāju uz Sauriešu dienas centru, un tur apguvu itāļu valodu primitīvā sarunvalodas līmenī. Es novērtēju to, ka man ļoti paveicās ar skolotāju, jo viņš bija brīvprātīgais jaunietis no Itālijas. Pildot darba lapas, sarunājoties ar viņu, es secināju to, ka itāļu valoda ir ar daudziem izņēmumiem, toties tā ir diezgan līdzīga latviešu valodai, sakrītot dažiem vārdiem pēc izrunas."

SANTAS IZVIRZĪTIE MĒRĶI

Brīvprātīgais darbs. Tas saistās ar skolēnu pašpārvaldi. "Brīvprātīgā darba jomas mērķis bija piedalīties skolēnu pašpārvaldē. Gribēju būt daļa no skolas dzīves. Pašpārvaldē piedalījos skolas pasākumu organizēšanā, akciju veidošanā, skolas dekorēšanā un t.t.. Ieguvu pozitīvas emocijas, iepazinu jaunus radošus cilvēkus un lielisku skolotāju. Esmu palikusi daudz drošāka un atvērtāka saskarsmē ar cilvēkiem," skaidro Santa.

Fiziskā sagatavotība. Akrobātikas elementi: špagats, tiltiņš, ritentiņš. Saprotot, ka viņa vēlas pilnveidot sevi un iebācīties noteiktus akrobātikas elementus, Santa nolēma to sasniegt: "Apmeklēju regulāri dejošanas nodarbības, pildīju dažādus stiepšanās vingrinājumus, sniedzos pēc rezultātiem. Ieguvu pašpārliecinātību par sevi un sev noteiktajiem mērķiem"

Jauna prasme. Horeogrāfija, deja ar baleta un hiphopa elementiem. "Vairākus soļus apvienojot, rodas kombinācija un no izdomātas kombinācijas rodas deja. No dažādu veidu stilu dejām, improvizējot un domājot radoši, radās apvienota deja ar hiphopa un baleta elementiem. Ieguvu mācību, ka jāstrādā uz visiem simts, lai sasniegtu savus mērķus un īstenotu tos, svarīgākais komandā ir komandas gars, kas jāveido mums pašiem," secina Santa.

LAURAS URGAS IZVIRZĪTIE MĒRĶI

Brīvprātīgais darbs. Arī Laura darbojas skolēnu pašpārvaldē. "Piedaloties skolēnu pašpārvaldē iemācījos vadīt pasākumus, pārvarēt uztraukumu uzstājoties publikas priekšā un drošāk spēju komunicēt ar cilvēkiem, kā arī apguvu sadarbošanās prasmes komandā, organizējot pasākumus," lepojas Laura.

Fiziskā sagatavotība. Šajā jomā viņa nolēma apgūt voleibola spēles pamatus. "Pirms uzsāku dalību programmā AWARD ļoti vēlējos iemācīties spēlēt voleibolu. Trenera vadībā apguvu kā pareizi servēt bumbu, bloķēt metienus un dot piespēles. Šajā visā es ieguvu labāku reakciju un kustības ātrumu," priecājas Laura.

Jauna prasme. Iemācīties pagatavot 13 dažādus cepumu receptes. "Mani nākotnes plāni profesijas izvēlē ir saistīti ar pavārmākslu. Tad kāpēc, lai nesāktu jau tagad. Programma AWARD bija kā labs iemesls spert pirmos soļus pavārmākslā un sākt ar mazumiņu. Mans mērķis bija iemācīties pagatavot  13 dažādas cepumu receptes."

LAURAS JĒKABSONES IZVIRZĪTIE MĒRĶI

Brīvprātīgais darbs - skolēnu pašpārvaldes - "Es palīdzēju organizēt un vadīt skolas pasākumus. Biju daļa no ķēdes posma. Es sapratu to, ka nav nemaz tik viegli to darīt. Ir nepieciešama nemitīga sadarbība ar komandas biedriem. Vēl es palīdzēju rīkot dažādas aktivitātes, piedalījos dažādos pasākumos saistībā ar skolēnu padomi, piemēram, Ropažu skolas ballē," stāsta Laura.

Fiziskā sagatavotība. Viņa gribēja apgūt veidot divus špagatu un ritentiņu. "Fiziskajā sagaatvotībā es mācījos apgūt špagatus un ritentiņu. Ritentiņu nebija nemaz tik grūti kā špagatus. Platajam špagatam vēl mazliet pietrūkst, lai izpildītu līdz zemei, taču pie labā špagata ir vēl mazliet jāpiestrādā," viņa ir apņēmības pilna.

Jauna prasme - Deju horeogrāfija un iestudēta deja: "Mans mērķis bija izdomāt deju. Man šis process bija interesants un aizraujošs. Sapratu kā tiek kopā "būvēta" deja liekot soli pie soļa. "

IEVAS IZVIRZĪTIE MĒRĶI

Brīvprātīgais darbs. Arī Ieva darbojas skolēnu pašpārvaldē. Viņa stāsta par saviem pienākumiem: “Es palīdzēju  organizēt dažādus skolas pasākumus, biju atvērta un aktīva piedaloties un palīdzot pašpārvaldes darbos. Es ieguvu jaunu pieredzi un uzzināju cik nozīmīgi ir izteikt savas domas par dažādām idejām nevis noklusēt un atstāt neizrunātas."

Fiziskā sagatavotība. Arī viņu interesēja akrobātika - špagats, ritentiņš. “Lai iemācītos akrobātiskos elementus es sākotnēji iesildījos, lai nesastieptu kāju muskuļus, kā arī izpildīju dažādus stiepšanās vingrojumus. Stiepjot špagatu es sapratu to, ka viss neiespējamais ir iespējams, ja to dara ar gribas spēku un prieku," apmierināta atzīst Ieva.

Jauna prasme. Izveidot deju šovu, mācoties veidot horeogrāfiju dejai. "Sākotnēji, lai izveidotu deju es izveidoju vairākus hip hopa un baleta soļu kombinācijas, kuras pēc tam piemeklēju saderīgākās un liku kopā, līdz izveidojās deja. Dejojot es ieguvu jaunu pieredzi veidot deju šovu, ko līdz šim nebiju nekad darījusi un sapratu, cik nozīmīgi ir būt saliedētiem. "

KĀRĻA IZVIRZĪTIE MĒRĶI

Lai gan Kārlis ikdienā savas skolas gaitas neaizvada mūsu skolā, viņš ir Ulbrokas vidusskolas jaunsardzes dalībnieks un daļa no mūsu bronzas līmeņa jauniešu komandas. 

Brīvprātīgais darbs saistās ar darbu dzīvnieku pansijā "Ulubele". Pastaigas ar suņiem, voljeru uzkopšana un t.t. " Brīvprātīgajā darbā vedu pastaigāties patversmē nonākušos suņus. Rūpējos par kādu, kurš ir atkarīgs no citiem bet tomēr, pamests un cilvēka nodots. Ieguvu vietu, kur varu atslēgties no ikdienas, pavadīt laiku ar dzīvniekiem, lieliskus pastaigas biedrus, kā arī vietu kur varu uz brīdi pārdomāt savas ikdienas likstas."

Fiziskā sagatavotība. Noskriet 10 kilometrus 40-45 minūtēs. "Trenējos noskriet 10 kilometrus 40-45 minūtēs, piedalījos 4 maratonos, 10 km garos posmos. Viennozīmīgi ieguvu degsmi izdarīt lietas līdz galam, pašcieņu, pārvarētu fiziskās sāpes un gandarījumu," atzīst Kārlis.

Jauna prasme. Boulderings - alpīnisms, pārvarēt bailes no augstuma un nostiprināt tehniku un pirkstu stingrību . "Sāku trenēties boulderingā, vienā no klinšu kāpšanas paveidiem. Mācījos pareizi izmantot savu spēku un domāšanu - "kur spert nākamo soli un kur likt nākamo roku.". Ieguvu drošības sajūtu augstumā, pirkstu stingrību un citādāku redzējumu uz dzīvi," lepojas Kārlis.